Sunday, August 15, 2010

New chapter.....

So I graduated from the Extreme Spanish Institute on Friday! Yaya! And I moved all my stuff two blocks from my Peruvian family's home to the church where I will be living for a month then we are all moving to some apartments two blocks away until January when my team moves to Puno! So two very short distance moves and then one big move! On Monday we start Bible classes in Spanish. Yesterday I helped my partner prepare the Sunday School lesson and today I helped her teach the kiddos about the sabbath and why its important. It was awesome to be involved at church here and to work together as a team with my partner! Everyone has their partners now except Micah. He should be here by Tuesday and our team will be complete!

~

In honor of my graduation, here is a little story I wrote in Spanish for homework a couple weeks ago to practice two types of past tense verbs. Try and figure it out then I'll post the English version soon to see how you do! I have the vocabulary knowledge of a first grader so it should be an easy read if you know a few spanish words, haha!

~

Tres Deseos

Una vez estuve caminando cerca de un lago en Colorado. Aquel lago estaba muy cerca la casa de mis padres. Yo siempre caminaba a aquel lago por qué había una vista muy bonita de las montanas. Pero, un día mi paseo fue diferente. Cuando estuve caminando este día, caí en la calle. Cuando estuve en la calle, noté que había una lámpara abajo de un árbol. Subí a la calle y caminé al árbol. Tomé la lámpara y esta lámpara era muy bonita.

Tenía un dolor de la cabeza y pensaba la lámpara estuvo en mis sueños. Pero, el dolor de la cabeza se fue y la lámpara estuvo en mis manos todavía. Llevé la lámpara a mi casa y la puse sobre la mesa. En la noche yo siempre lavaba los platos después de cenar. Cuando estuve lavando, oí un ruido. La mesa estuvo temblorosa y la lámpara se perdió. El ruido fue de la sala, entonces fui a la sala. La sala tenía mucho humo. Cuando el humo se perdió, ¡había un genio en mi sala! El genio me dijo, “Tienes tres deseos, ¿Cuál quieres?"

Cuando era niña, quería un caballo blanco, entonces, el caballo blanco fue mi primer deseo. En un momento el genio dijo, “caballo blanco”, ¡y había un caballo blanco en mi sala! Luego, le dije el genio, “quiero un avión”. Otra vez, el genio dijo cual quería ¡y había un avión en mi jardín! Yo solo tenía un deseo más. Pensaba mucho y finalmente decidí. Le dije el genio, “quiero zapatos altos de todos los colores y los estampados del mundo.” Una vez más el genio dijo cual quería. Corrí a mi cuarto y ¡habia todos los zapatos altos del mundo en mi closet! Era la chica más contenta del todas las chicas en el mundo. El genio me dijo: “No tienes más deseos”. El regresó a la lámpara. Llevé la lámpara conmigo al lago y la puse abajo del árbol para la siguiente persona.

~

Mi hermanita with her mohawk one morning!
The first of many pictures with my partner, Francesca!

And the first picture of Garren and his partner Jeremias!


My Peruvian mom with the special lunch she made me on Friday for my last meal at their home and to celebrate my graduation. It is now my second favorite Peruvian dish and its so fancy looking!

And my Peruvian Padre ready to devour the yummy food!


No comments:

Post a Comment